مقالات اهرمی
1️⃣ آب شهری معمولا توسط چند نهاد مورد ارزیابی روزانه قرار میگیرید و مطمئنا استاندارد است ولی استاندارد بودن کافی نیست ، بنابراین برای سلامتی بیشتر به دنبال استاندارد نباشید بلکه باید به دنبال مطلوبیت بود .
🔸

2️⃣ آب مطلوب در بسیاری از استانداردها ذکر شده اما به آن توجه کافی نمیشود همچنین یکی از نمونه آب های مطلوب را میتوان آب چشمه های طبیعی معرفی نمود . میزان سختی و املاح موجود در این آبها بسیار ایده آل میباشد و باید سعی کنیم کیفیت آب مصرفی خود را به این آبها نزدیک کنیم .
🔸
3️⃣ در شهرهای مختلف و حتی در نقاط مختلف یک شهر و حتی در فصول و زمانهای متفاوت ، کیفیت آبها متغییر است
🔸

4️⃣ بعد از تصفیه خانه نوبت به انتقال آب میرسد که با شبکه فرسوده انتقال آب و عدم برنامه برای اصلاح و پاکسازی لوله ها همانطور که انتظار میرود کیفیت آب را بسیار پایین آورده و از آب تصفیه خانه بسیار دور میکند. هر روز در نقاط مختلف شهر شاهد شکسته شدن لوله ها و ترمیم آنها هستیم که در این حین به ناچار مقادیر زیادی  گل و لای وارد آب میشود . بسیاری از لوله ها آهنی بوده که دچار زنگ زدگی شده اند و خود عاملی مخرب محسوب میشود.

🔸

5️⃣ بسیاری از مراکز تحقیقاتی علمی و بهداشتی دنیا، از افزودن فلوراید به آب با عنوان “یکی از 10 دستاورد بزرگ سلامت عمومی در قرن بیستم” یاد می‌کنند. با این وجود، اگرچه فلوراید به طور طبیعی و در مقادیر اندک در آب وجود داشته و می‌تواند در پوسته زمین نیز پیدا شود، اما افزودن آن به آب آشامیدنی با تصور تقویت دندان‌ها و جلوگیری از ایجاد حفره‌ها، می‌تواند یک عمل بسیار جنجالی و خطرناک به شمار آید. سازمان بهداشت جهانی، با اشاره به کشورهایی که میزان فلوئورید آب آن‌ها بالاست، هشدار می‌دهد
🔸

🔶 اثرات منفی فلوراید موجود در آب عبارتند از:

🔶 کاهش IQ
🔶 پیشرفت بیماری آلزایمر
🔶 دوبرابر شدن خطر ابتلا به کم کاری تیروئید
🔶 انحطاط بخش هایی از مغز
🔶ارتباط با بیش فعالی

 ✅ اگر از دستگاه تصفیه آب استاندارد و همچنین از فیلترهای استاندارد استفاده نمایید و نیز دستگاه بدرستی تنظیم شود ، کیفیت آب خروجی از دستگاه بسیار نزدیک به آب چشمه ها خواهد بود.

🔸

✅ اگر دستگاه تصفیه آب در دسترستان نیست با جوشاندن آب اقدام به تسویه نمایید.

🧡ممنون که همراه ما بودید 🧡

🔶برای خواندن توضیحات بیشتر به سایت های زیر مراجعه بفرمایید 👇🏿

✅ https://article.tebyan.net/

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر